HOV logo BANNER

Nederlands

Open brief aan Amerikaanse vakbondsmilitanten

De recente oorlogszuchtige verklaringen en aanvallen van vertegenwoordigers van de Bush-administratie tegen president Chavez vormen een onmiddellijke dreiging tegen de werkende klasse van Venezuela. De ‘Handen af van Venezuela’-campagne doet daarom een oproep aan zijn vrienden in de Amerikaanse vakbeweging om samen met ons deze provocaties te veroordelen en om maximale druk uit te oefenen op de Bush-administratie om te stoppen met deze aanvallen. Onderteken de open brief!

George W. Bush: Handen af van Venezuela!

Wij, Belgische/Nederlandse vakbondsmilitanten, doen een rechtstreekse oproep aan onze collega’s en vrienden in de Verenigde Staten voor het volk van Venezuela.

De recente oorlogszuchtige verklaringen en aanvallen van vertegenwoordigers van de Bush-administratie tegen President Chavez vormen een onmiddellijke dreiging tegen de werkende klasse van Venezuela.

Dergelijke agressieve taal werd in het verleden gebruikt door het Witte Huis om het terrein voor te bereiden van een Amerikaanse tussenkomst in Vietnam, Cuba, Chili, Irak en andere landen.

Daarom doen we een oproep aan onze vrienden in de Amerikaanse vakbeweging om samen met ons deze provocaties te veroordelen en om maximale druk uit te oefenen op de Bush-administratie om te stoppen met deze aanvallen.

Wij eisen het recht op van zelfbeschikking voor het volk van Venezuela en verwerpen elke imperialistische inmenging.

{FacileForms:OpenLetterTradeUnionsNl}

De campagne ‘Handen af van Venezuela’ is een brede informatie- en bewustmakingscampagne rond Venezuela gericht naar de arbeidersbeweging en jongeren in de hele wereld.

Join / affiliate to the campaign!

Make a donation!

Hands Off Venezuela's financial resources are limited so we rely on our supporters around the world.  Please make a donation of any size towards building the campaign